Teorias da Conspiração... Ou não!

Mito ou realidade ?  :lol:
« Última modificação: Setembro 25, 2015, 21:43 pm por Letista »
Asteróides atingem a terra todos os dias, aos milhares, muitos chegam já é em pó.  :P

Fonte já agora ?
Asteróides atingem a terra todos os dias, aos milhares, muitos chegam já é em pó.  :P

Fonte já agora ?

Estou no tablet, nao se meter aqui links.

O asteroide que se fala que vai embater perto de Porto Rico e acabar com a vida na Terra.

Se meteres no Google asteroid September 2015 aparece-te. Ate a NASA desmentiu 'a uma semana para ai
Numerous recent blogs and web postings are erroneously claiming that an asteroid will impact Earth, sometime between Sept. 15 and 28, 2015. On one of those dates, as rumors go, there will be an impact -- "evidently" near Puerto Rico -- causing wanton destruction to the Atlantic and Gulf coasts of the United States and Mexico, as well as Central and South America.

That's the rumor that has gone viral -- now here are the facts.

"There is no scientific basis -- not one shred of evidence -- that an asteroid or any other celestial object will impact Earth on those dates," said Paul Chodas, manager of NASA's Near-Earth Object office at the Jet Propulsion Laboratory in Pasadena, California.

In fact, NASA's Near-Earth Object Observations Program says there have been no asteroids or comets observed that would impact Earth anytime in the foreseeable future.  All known Potentially Hazardous Asteroids have less than a 0.01% chance of impacting Earth in the next 100 years.

The Near-Earth Object office at JPL is a key group involved with the international collaboration of astronomers and scientists who keep watch on the sky with their telescopes, looking for asteroids that could do harm to our planet and predicting their paths through space for the foreseeable future. If there were any observations on anything headed our way, Chodas and his colleagues would know about it.

"If there were any object large enough to do that type of destruction in September, we would have seen something of it by now," he stated.

Another thing Chodas and his team do know -- this isn't the first time a wild, unsubstantiated claim of a celestial object about to impact Earth has been made, and unfortunately, it probably won’t be the last.  It seems to be a perennial favorite of the World Wide Web.

In 2011 there were rumors about the so-called “doomsday” comet Elenin, which never posed any danger of harming Earth and broke up into a stream of small debris out in space. Then there were Internet assertions surrounding the end of the Mayan calendar on Dec. 21, 2012, insisting the world would end with a large asteroid impact. And just this year, asteroids 2004 BL86 and 2014 YB35 were said to be on dangerous near-Earth trajectories, but their flybys of our planet in January and March went without incident -- just as NASA said they would.

"Again, there is no existing evidence that an asteroid or any other celestial object is on a trajectory that will impact Earth," said Chodas. "In fact, not a single one of the known objects has any credible chance of hitting our planet over the next century."

NASA detects, tracks and characterizes asteroids and comets passing 30 million miles of Earth using both ground- and space-based telescopes. The Near-Earth Object Observations Program, commonly called "Spaceguard," discovers these objects, characterizes the physical nature of a subset of them, and predicts their paths to determine if any could be potentially hazardous to our planet. There are no known credible impact threats to date -- only the continuous and harmless infall of meteoroids, tiny asteroids that burn up in the atmosphere.

JPL hosts the office for Near-Earth Object orbit analysis for NASA's Near Earth Object Observations Program of the Science Mission Directorate in Washington. JPL is a division of the California Institute of Technology in Pasadena.

http://www.nasa.gov/jpl/nasa-there-is-no-asteroid-threatening-earth
Numerous recent blogs and web postings are erroneously claiming that an asteroid will impact Earth, sometime between Sept. 15 and 28, 2015. On one of those dates, as rumors go, there will be an impact -- "evidently" near Puerto Rico -- causing wanton destruction to the Atlantic and Gulf coasts of the United States and Mexico, as well as Central and South America.

That's the rumor that has gone viral -- now here are the facts.

"There is no scientific basis -- not one shred of evidence -- that an asteroid or any other celestial object will impact Earth on those dates," said Paul Chodas, manager of NASA's Near-Earth Object office at the Jet Propulsion Laboratory in Pasadena, California.

In fact, NASA's Near-Earth Object Observations Program says there have been no asteroids or comets observed that would impact Earth anytime in the foreseeable future.  All known Potentially Hazardous Asteroids have less than a 0.01% chance of impacting Earth in the next 100 years.

The Near-Earth Object office at JPL is a key group involved with the international collaboration of astronomers and scientists who keep watch on the sky with their telescopes, looking for asteroids that could do harm to our planet and predicting their paths through space for the foreseeable future. If there were any observations on anything headed our way, Chodas and his colleagues would know about it.

"If there were any object large enough to do that type of destruction in September, we would have seen something of it by now," he stated.

Another thing Chodas and his team do know -- this isn't the first time a wild, unsubstantiated claim of a celestial object about to impact Earth has been made, and unfortunately, it probably won’t be the last.  It seems to be a perennial favorite of the World Wide Web.

In 2011 there were rumors about the so-called “doomsday” comet Elenin, which never posed any danger of harming Earth and broke up into a stream of small debris out in space. Then there were Internet assertions surrounding the end of the Mayan calendar on Dec. 21, 2012, insisting the world would end with a large asteroid impact. And just this year, asteroids 2004 BL86 and 2014 YB35 were said to be on dangerous near-Earth trajectories, but their flybys of our planet in January and March went without incident -- just as NASA said they would.

"Again, there is no existing evidence that an asteroid or any other celestial object is on a trajectory that will impact Earth," said Chodas. "In fact, not a single one of the known objects has any credible chance of hitting our planet over the next century."

NASA detects, tracks and characterizes asteroids and comets passing 30 million miles of Earth using both ground- and space-based telescopes. The Near-Earth Object Observations Program, commonly called "Spaceguard," discovers these objects, characterizes the physical nature of a subset of them, and predicts their paths to determine if any could be potentially hazardous to our planet. There are no known credible impact threats to date -- only the continuous and harmless infall of meteoroids, tiny asteroids that burn up in the atmosphere.

JPL hosts the office for Near-Earth Object orbit analysis for NASA's Near Earth Object Observations Program of the Science Mission Directorate in Washington. JPL is a division of the California Institute of Technology in Pasadena.

http://www.nasa.gov/jpl/nasa-there-is-no-asteroid-threatening-earth

Obrigado!

Mesmo que nao seja verdade faz pensar..

Se realmente um asteroide com a magnitude suficiente para acabar com a vida na Terra ou parte dela viesse a caminho, a nasa agiria de outra forma ?

Ou desmentia, para evitar o panico generalizado, motins e tudo o que dai advem ? Acho que e' uma questao pertinente e interessante debater!
Se realmente um asteroide com a magnitude suficiente para acabar com a vida na Terra ou parte dela viesse a caminho, a nasa agiria de outra forma ?

Ou desmentia, para evitar o panico generalizado, motins e tudo o que dai advem ? Acho que e' uma questao pertinente e interessante debater!

@Rocky Eu poria a questão de outra forma. Tendo em conta a logística que seria necessária para manter um evento destes sob segredo, como agir então para controlar o pânico? É este pequeno exercício de análise que teóricos da conspiração, libertários, etc, muitas vezes ignora.

O logro, tal como James Jesus Angleton disse, é um estado de espírito e o espírito do Estado. Mas para manter o logro é preciso uma máquina que funcione. É impossível. Há sempre alguém que, seja por motivos éticos, políticos, medo, dinheiro, etc, fala.

E as conspirações, operações secretas, etc, custam dinheiro, homens, tempo. E no mínimo é preciso alguma organização. Alguém que já tenha trabalhado na Polícia, Serviços de Informações ou até numa repartição de finanças ri-se sempre que lhe dizem que o 11 de Setembro foi obra do Estado norte-americano.

A realidade assustadora é que, perante um evento desses, certamente sucumbiríamos ao medo. E o Estado seria o primeiro.

Veja-se a questão dos refugiados, onde todos nós somos incapazes de fazer uma análise liberta de "bias". Cedemos facilmente aos nossos preconceitos, medos, inclinações políticas. E o Estado não é diferente.
« Última modificação: Setembro 23, 2015, 08:01 am por Yannick »
Mito ou realidade ? 
O Sporting joga antes ou depois de dia 28?
Mas o mundo já não tinha acabado em Dezembro de 2012? Já não há Terra para o asteróide atingir, digo eu que não percebo nada disso...
O Sporting joga antes ou depois de dia 28?

@Astherion A grande nave aterra dois dias antes, no dia 26. No dia 28 já estaremos a jogar em Zeta Reticuli.

Se for verdade de uma coisa tenho certeza, se terminar com a terra nesse dia finalmente existirá igualdade.
23-03-2013 A noite mais feliz da minha vida como Sportinguista.
A partir de agora mandamos nós e o Sporting terá o seu caminho novamente, quero vos agradecer a todos e dizer claramente para que toda a gente oiça:
Viva o Sporting Clube de Portugal! É nosso outra vez!
Palavras do Presidente do Sporting Clube de Portugal, Bruno de Carvalho. Bem haja Presidente! 23-06-2018 o dia em que os sócios deitaram abaixo o melhor Presidente da história do Sporting Clube de Portugal. Muito Obrigado Presidente por ter trazido um orgulho e alegria que estavam esmagados no meu coração, obrigado do fundo do coração o senhor para mim será eterno.
Chamem o Bruce Willis.

"E esse é o Clube que quero, que ambiciono, que me faz a mim e a toda a Administração da SAD e do Conselho Directivo trabalhar 24 horas por dia! A procura incessante do caminho para a glória! A procura incessante do caminho para o reencontro do “Crónico” vencedor, do grande Sporting Clube de Portugal." by Bruno de Carvalho
não é o que o Kalupeteka diz nas suas rezas? :rotfl:
"Na gíria popular, porque sabemos que o futebol português está bipolarizado, isto funciona como o ânus onde temos duas nádegas que se enfrentam uma à outra dizendo 'estou aqui e sou melhor do que tu'. Entre algo fisiológico como o ânus, ou sai vento mal cheiroso ou trampa. E é disto que o futebol português está cheio por dentro e por fora: trampa."
in, Bruno de Carvalho, Presidente do Sporting Clube de Portugal, 4 de Junho de 2014.
Mas o mundo já não tinha acabado em Dezembro de 2012? Já não há Terra para o asteróide atingir, digo eu que não percebo nada disso...

@Leão06 Há quem acredite. A quantidade de ideias absurdas, conceitos e teorias conspiratórias que exabundam pela Internet... onde tipos como Alex Jones ou David Icke são vistos como gente séria.

@Leão06 Há quem acredite. A quantidade de ideias absurdas, conceitos e teorias conspiratórias que exabundam pela Internet... onde tipos como Alex Jones ou David Icke são vistos como gente séria.

Mmm, olhem-me este reptiliano a minar o Fórum SCP.
Estás a soldo da família real britânica, isto é, da família reptiliana que domina os principais governos do mundo.

Não, o mundo acabou no ano 2000 como toda a gente sabe. Tudo o que vês agora é apenas um holograma apresentado nas aulas dos Aliens de Alfa Centauro sobre um futuro hipotético da Terra que nunca existiu. A má notícia é que já não existimos. A boa notícia é que o Godinho Lopes nunca foi presidente do Sporting...
Mmm, olhem-me este reptiliano a minar o Fórum SCP.
Estás a soldo da família real britânica, isto é, da família reptiliana que domina os principais governos do mundo.

@Chev Chelios Mentiras e cortinas de fumo típicas de um Sionista na folha de pagamentos dos Rothschild...

:mrgreen:

P.S: Um gajo está a gozar, mas é perder 1 minuto em alguns sítios e o discurso é este.
Ao menos não tenho que assistir ao canalha do passos coelho a ser reeleito
Precisa de afinações? Não procure mais, João Lino de Castro é a solução!
Não pode ser dia 26? É o dia do meu aniversario... :shifty: