Bruno de Carvalho - Presidente do Sporting Clube de Portugal

Lion22, filipe79, Guts, Miguels, Kataryno, fmiguel365, MJMMARTINS, Yorda9, 19Fanático06, JonnyC, Mr dqs, Liufeng, ajtr1987, lausse, Gatts22, João B., chemoni, Major_Galopante, bf89, nuno1906, Icetuga, Scylla, skywalker, NeganDeAlvalade, Gas Panic, Reciclone, sickoflies, kinglion, Mati_CR7, kokruxt, Rocky, Cinzaprata, Dgenx, raydonovan23, TNT_12, andrecampino, gdesign, LionNico22, tiago_Carvallho, Mugiwara, bruno1982, MJH, ZonaPinhal, starlion1982, Roliveira, MSBastos, Maratonas, scorpion_pt, Zé Rodrigues, Toca_do_lobo, Imbrecht (+ 6 Escondidos) e 83 Visitantes estão a ver este tópico.

Chamem-me velho, quadrado, desactualizado, sportingado, o que quiserem mas tenho que dizer uma coisa que me anda atravessada há tempos:

Não me revejo em que o Presidente tenha tratado situações graves e de responsabilidade através de SMS. O pós-incidentes de Alcochete deveria ter merecido outra abordagem por parte do Presidente, se preciso fosse customizando as conversas com cada jogador do plantel, adaptando-as às características e ao historial de cada jogador.

Bem sei que o Presidente é mais novo do que eu, utiliza mais e quiçá melhor as redes sociais do que eu que sou um bocado old fashioned.

Para mim, vale mais 5 minutos de conversa, olhos nos olhos, do que 1000 SMS.

As minhas filhas dizem que eu sou parvo e não sei o que digo. Ok!

As tuas filhas são parvas e o teu presidente também. Chateias-te com ambos mas não os amas menos por isso. E puxas as orelhas a ambos quando muito bem entendes.

Mas não metias as tuas filhas na rua nem abandonavas o teu presidente pelo pecado capital de serem parvos.

:D

Mas concordas com o que eu disse?

Mais e mais e mais. Em tudo. Isso é o que mais me irrita no presidente, comunicar e falar como se fosse um adolescente de piruças fora das calças e redes sociais por todo o lado... é com os adeptos pelo FB, é com os jogadores pelo whatsapp e ainda por cima mensagens enfadonhas, enormíssimas, cheias de emojis e o caraças, aquilo não faz sentido em cadeia nenhuma de responsabilidade.

É um palerma, não tem outro nome.

Mas querem destitui-lo por mil e uma m**** diferentes e empoladas, que nada têm a ver. Ele ser palerma e maçador e massacrante não dá o direito a jogador nenhum de rescindir. E muito menos a rescisão dos jogadores lhe pode ser assacada como motivo par ao exonerar por justa causa, que cada um é responsável pelos seus actos.

Mais, se em tribunal derem razão ao Sporting, nessa altura estará destituído e expulso de sócio, mas dessas parangonas não se falará.

Muito me irritei com este presidente porque ele teve o pássaro na mão e deixou-o fugir. Não só não estava tão sólido como pensou, como leu mal alguns sinais internos.

Mas eu critiquei-o para ver se esse marreta aprendia e evoluía, não me inscrevi para facadas nas costas, para mais dadas por gajos que nunca vi saltar na vitória nem chorar na derrota. E isso, com todos os defeitos dele, o Bruno vibra e sofre como eu.

E em hora de aperto, quando estás na trincheira, olhas para o lado e vês quem sofre contigo. E ele sofre. E por isso não fujo e não o deixo sozinho. Dia 23 estou lá, nem que seja para lhe moer o juízo 2 semanas depois, mas dia 23 estou lá.

:arrow: :arrow: :arrow:

Concordo com tudo meu amigo.

Sempre admirei e admiro a tua frontalidade, seres directo, sem seres ofensivo. Gostam, lêem, não gostam, não lêem, ponham à borda do prato.

Eu, infelizmente, não sei se irei. Uma das miúdas tem a cerimónia da queima das fitas precisamente nesse sábado e vai ser um dia especial para a família.

Mas ainda nem se sabe se vai haver AG pelo que percebi, não é?
Agora, a que estão a dar por ela a golpada que estava para ser feita, em ficar sem maioria da SAD, bem dito aqueles que sempre foram fieis ao clube, a Sad ainda vai para as mãos do inimigo da segunda circular e passamos a clube satélite, não abram os olhos, não, esse Corja MS tem de ser banida do nosso grande amor.

Onde consigo ler os motivos apresentados pelo JMS?

https://files.fm/u/2d56eqdc

Obrigado.

Estes motivos têm pezinhos de porcelana, não? Conflitos com A, conflitos com B? Tu que tens passado tanto tempo de volta disto, achas que isto é digno de se marcar uma AG destitutiva? À excepção das rescisões parece tudo palha ou insinuações de que o Presidente motivou as ameaças e ataques à equipa.

Repara, por mim, à excepção do custo envolvido até prefiro assim, fica já despachada a questão dos sócios quererem ou não este CD. Mas,  quem anda com perspectivas institucionais e estatutárias acha que estes motivos são válidos?

Querem apostar que a assembleia vai ser por voto digital?
Sinto-me na obrigação de vir a público dizer que enfiar uma lanterna no cú não torna ninguém num iluminado. E sim, sou formado em Luminotecnia.
não vejo qual o problema

Enviado do meu Redmi Note 3 através do Tapatalk

Sempre Sporting!
não vejo qual o problema

Enviado do meu Redmi Note 3 através do Tapatalk
Não? Vide assembleias do Venfique. Voto electrónico é mais facilmente manipulável que braco no ar
Sinto-me na obrigação de vir a público dizer que enfiar uma lanterna no cú não torna ninguém num iluminado. E sim, sou formado em Luminotecnia.
O fim do clube é um perigo eminente, as rescisões dos jogadores serão uma migalha em comparação com o abandono de sócios e adeptos que não irão sentir qualquer ligação afectiva ao Sporting se deixarem o Sporting ser tomado de assalto.
A lot of crap because if he loved Sporting he would already have stepped down.  The last month he said so many bullshit that somebody with a just a little bit of IQ doesn't believe him anymore.   Now it's just keeping on so that he can get his monthy income.   From zero to hero and back to zero that is his story at Sporting. Did I see this coming before 2018 no but now this is a reality. He was one of the best presidents until 2018 we had but know he is in contention with godinho Flopes to be one of the worst presidents in our history.  For me he became a Roquete someone who is there for his ego and the financial or other advantages  the presidency gives him.

You can translate my comment better, what you write is your opinion and probably what you see and read on TVs. I do not have that opinion and I do not usually classify people just by appearances, the President only did what he did because the Football team did not meet his demands (and many members of a team that is very well paid), is simple. If you had more inside what is happening in Portugal and in our country maybe you had another idea and position in the matter.
BTW, I do not usually measure a person's IQ just because they support an ideology or not.

Cheers.

I see someone who doesn't accept democratic instances, how could a judge rule that the mother is better for his child then the father;

I see someone who lies a lot of the time; Os socios criam que eu apagava o facebook, where is diana, there is no problem betweem the players and me;

I see someone who tells what people want to hear and excludes what the people don't want to hear; we loaned Jonathan Silva to Rome with a buy clause but he didn't say that the buy clause was optional; 90% voted for him in February, no 90% voted for the change of statutes and probably a lot but surely not 90% voted because they wanted him to stay.

I see someone who can't lead with his staff; how many people of his team left;

I see someone who needs to be in the point of attention; birth of his child, apparently his wedding; the way he talks always eu; the way he celebrates the wins instead of giving the staff and the players their moment of glory.

I see someone who can't deal with failure.

I see someone who doesn't respect anyone because if someone doesn't respect him then he will give him a name. Traidor, Ingrato, Sportinguado, Roquete, ....

I see someone who is too emotional.

I see someone who isn't capable to solve the problems internaly like smart people do or families normally do.

I see someone who is putting himself always in the victim role.

So he is incapable of being a good leader but soon or late this would come out like it did the past months.  Gestao Danosa, living in a fantasy world, disastrous communication and putting his interest above those of Sporting.

People that don't see that are in my opinion :

* idiots;
* idolize him;
* cowards;
* no Sportinguistas;
* or just there for the tacho like those who are still in the CD.

Our president has also good qualities and probably the best one he has is that he could convince people and he did that, he gave us back hope. I don't want someone of the old dinasty but I'm surely don't want him in a role where he can manage the day of day of Sporting.

This is a very good analysis. I agree with it. Thank you.
But let me try to express my opinion about the reasons why many are what you call "cowards". There are profound cultural aspects that you have to take into account.
Many Portuguese still have a trauma, coming from the times of dictatorship, of resignation and mistrust of the elites. They were right to feel that way. Power was controlled by a small group that kept most of the richness to themselves. This group was very closed and common people had very small chances of getting in. Even in the private sector, you only had a chance if accepted by this group (google "condicionamento industrial" for more detail).
Sporting kept this kind of situation after the revolution. It was like a reality that survived the revolution. There was still an elite that controlled the club, mainly because they looked at it as their own and disrespected the common supporter. Some of them (Filipe Soares Franco for example) were not clever enough to hide that feeling and even expressed in in interviews to newspapers.
The victory of BdC in Sporting was felt like a 25th April revolution in the club. The common people wining over the corrupt and incompetent elites. And it was rightly so. BdC was the hero, a kind of Che Guevara.
What you see as cowardice is basically the fear of the returning to those dates. It is much similar to the fear that existed at a political level for a few years after 1974. The fear of the "reacção", of the old elite coming back to power. At a political level, that fear was than used mainly by the Communist party to strengthen their power. In Sporting this seems to be also used to keep the loyalty to BdC no matter what he does.
Now the big question is whether this fear still has reason to exist or is just artificially sustained in a power struggle. Most of the foristas supporting BdC believe it is still real. And you really cannot blame them considering what was written above. Others are what I call the "ideólogos", and are just manipulating the crowd in favour of BdC.
My personal opinion is that this fear has no justification. SCP maintained it's "old regime" status until the rise of BdC mainly because it was controlled by a group connected and supported by Grupo Espírito Santo. Roquette, Soares Franco, Bettencourt, Godinho Lopes were all very incompetent people who owned their limited success to the protection of Grupo Espírito Santo. The member of GES who was more involved in SCP was Ricciardi, who practically chose among his dependants the Presidents of SCP. The less capable, because they needed the best to work in the group. Ricciardi is obviously a competent person, and we probably owe him the famous financial restructuring . But he had and still has an old vision of the club controlled by elites, his friends.
The fact is that Grupo Espírito Santo exploded after the troika intervention in Portugal. They simply had no money and survived by robbing theirs bank's clients, bribing people including a prime minister and getting into legally dubious businesses.
This means, in my opinion, that the so call croquetes are today a bunch of have beens with no money or power to to anything. They will not win any election and are only useful to BdC to manipulate the sócios on his behalf.

But there is a new factor in this game that I personally have not understood yet: the role of Álvaro Sobrinho. He is no really business man. His money comes from the protection of the Angola nomenclatura end, so is claimed by former GES, from stealing hundreds of millions to them.
He apparently has the money to try to gain power in Sporting. But does he want it ? He lives in Angola, is legally forbidden of travelling to Portugal and has no supporting basis in the club. He probably just wants to make money. But what are his precise intentions is for me still uncertain. He will probably be happy just to take his money out and leave.

O fim do clube é um perigo eminente, as rescisões dos jogadores serão uma migalha em comparação com o abandono de sócios e adeptos que não irão sentir qualquer ligação afectiva ao Sporting se deixarem o Sporting ser tomado de assalto.

:arrow:
Por cada LUCÍLIO que cai ... outro na CAPELA se levantará!
Dia 23 isto é, se o JmS não se acobardar, lá estarei. Não me quero sentir responsável por um hipotético regresso dos croquetes.
O CD não pode ir à AG de 23? Isto é verdade? ***, cobardes!
O bombeiro vai ter que inventar outra corrida qq para a frente, pq numa AG destituitiva não se safam, e para o expulsarem de sócio, tb precisam que isso seja ratificado em AG.
E os sócios não vão deixar nem uma coisa nem outra!
E aviso, para que não se façam de parvos, os sócios se perceberem que estão a passar por cima das suas decisões em AG, não vão aceitar. Vai acabar em violencia. Pq o povo é sereno, mas só até um limite! Depois não venham chorar.
Há muito tempo que ando aqui apenas a ler mas regressou um momento difícil e quero transmitir algo.
1) Parece-me que o JMS nunca quererá uma ida a votos. >:D
2) Notem que a principal justificação para a destituição do BdC é a sua responsabilidade no que aconteceu na Academia.  :cartao:
3) MUITO IMPORTANTE - Creio que votar na destituição é dar razão à "justa causa" dos mercenários e votar claramente contra os interesses do SCP. :naughty:
4) CONCLUSÃO - Todos os verdadeiros Sportinguistas, gostem muito, pouco ou nada de BdC, deverão sempre votar contra a destituição. :pray:
SPORTING.
Uma das escassas certezas da minha vida.
Importantissimo tambem à causa seria não haver violencia! So iria dar força as rescisões!
So peço a todos os que não aceitam esta golpada, que se desloquem á assembleia no dia 23 e votem contra de forma civil e educada, e a seguir peçam a demissão pela 2a vez do artista que está a manobrar o golpe. É assim que se deve resolver este problema, já chega de violência que já nos prejudicou que chegue.

Enviado do meu Mi A1 através do Tapatalk

Vamos dar como certa a tese do BdC de que o Sporting está a ser alvo de um ataque concertado. Se assim é, o que quero saber não é de conferências, como a de hoje, contra comentadores desportivos, mas como é que o líder do clube se está a sair desse confronto. E nesse quesito, é só fazer as contas. Os principais jogadores (e ativos financeiros) do clube rescindiram; o empréstimo obrigacionista, neste contexto de casa a arder, parece miragem; fora da champions e tendo de pagar milhões em obrigações para não entrar em default; decisões democráticas do clube numa disputa em tribunal. Um sucesso até aqui, portanto. Ah!, e claro, já me esquecia, o braço direito de BdC, André Geraldes, está proibido, por ordem judicial, de entrar em Alvalade e de exercer qualquer cargo de direção desportiva, e só está em liberdade porque pagou 60 mil euros. Não estou a dizer que é culpado, nem ele nem o clube, apenas que está suspenso por ordem de um tribunal. É o suficiente para ser bastante desagradável.

Eu sou um sportinguista isento, racional e critiquei sempre as atitudes do Presidente Bruno de Carvalho quando achei oportuno se existe utilizador neste fórum que tem autoridade moral para falar neste momento sou eu porque fui atacado várias vezes em forma de bullying por ter uma opinião contrária a esmagadora maioria dos foristas.

Neste momento depois de analisar todos os dados vou votar CONTRA a destituição de Bruno de Carvalho no dia 23 caso venha a acontecer a AG, porquê? Porque é neste momento o melhor para o  Sporting pelo menos a curto prazo, vou votar tendo em conta o momento e não o que eu penso que seja o melhor para o futuro a longo prazo, está na cara o que se está a passar, empresários em conluio com pessoas ligadas ao Sporting (Ricciardi, Sobrinho, Marta Soares) lançaram a cartada das rescisões para fazer cair a direcção, agora estão em pânico porque aconteceu o impensável, a direcção não caiu e não resultou a estratégia delineada, todos ficam a ganhar, Direcção que cai abrindo espaço a alguém que seja facilmente controlado, empresários que vão ganhar o deles por causa de transferências por valores irrisórios de mercado e clube enfraquecido para assim aparecer um investidor com a bandeira de que é a última solução possível para o Sporting ser competitivo.

Tenho a certeza que se esta Direcção cair o Sporting não vai ser defendido como merece na questão das rescisões e como estas rescisões são o maior atentado a minha paixão pelo Sporting e a maneira como via o Desporto até então só posso votar CONTRA a saída do Conselho Directivo para ser feita justiça porque nas actuais circunstâncias é o melhor para o Sporting, no futuro logo se vê, depende do comportamento do Presidente, espero que seja menos grotesco e boçal mas pelos interesses do Sporting passo bem com isso mais 2 anos e meio.
E nesta altura, goste-se ou não do presidente, ache-se ou não que é a solução para um futuro mais distante, é a  única hipótese de não sermos comidos de cebolada. Pelo menos, de garantirmos que vamos à luta.

Está na hora de cerrar fileiras.

Mais tarde poderemos e devemos discutir muita coisa.

Não é que interesse muito mas já o tinha dito, apesar dos nossos arrufos, não esperava outra coisa de ti PHRZ.

Enviado do telele

A continuidade e a sua credibilidade trouxeram-nos a esta triste realidade. Basta!

Está a decorrer uma sondagem nesta página e Bruno de Carvalho lidera a votação!
https://www.facebook.com/Sporting-At%C3%A9-Morrer-615560888474850/
O Sporting somos nós!...É nosso outra vez!
Não sei se reparaste, mas estás num Fórum. Num Fórum, discute-se, debate-se, argumenta-se, trocam-se opiniões, ou testam-se teorias, por mais estapafúrdias que possam à partida parecer.
So peço a todos os que não aceitam esta golpada, que se desloquem á assembleia no dia 23 e votem contra de forma civil e educada, e a seguir peçam a demissão pela 2a vez do artista que está a manobrar o golpe. É assim que se deve resolver este problema, já chega de violência que já nos prejudicou que chegue.

Enviado do meu Mi A1 através do Tapatalk

Ninguém vai aceitar isto... Mesmo quem não goste de BdC...
Depois numas eleições já percebo ... Aqui mesmo quem não goste dele tem a OBRIGAÇÃO de votar contra a destituição.
A lot of crap because if he loved Sporting he would already have stepped down.  The last month he said so many bullshit that somebody with a just a little bit of IQ doesn't believe him anymore.   Now it's just keeping on so that he can get his monthy income.   From zero to hero and back to zero that is his story at Sporting. Did I see this coming before 2018 no but now this is a reality. He was one of the best presidents until 2018 we had but know he is in contention with godinho Flopes to be one of the worst presidents in our history.  For me he became a Roquete someone who is there for his ego and the financial or other advantages  the presidency gives him.

You can translate my comment better, what you write is your opinion and probably what you see and read on TVs. I do not have that opinion and I do not usually classify people just by appearances, the President only did what he did because the Football team did not meet his demands (and many members of a team that is very well paid), is simple. If you had more inside what is happening in Portugal and in our country maybe you had another idea and position in the matter.
BTW, I do not usually measure a person's IQ just because they support an ideology or not.

Cheers.

I see someone who doesn't accept democratic instances, how could a judge rule that the mother is better for his child then the father;

I see someone who lies a lot of the time; Os socios criam que eu apagava o facebook, where is diana, there is no problem betweem the players and me;

I see someone who tells what people want to hear and excludes what the people don't want to hear; we loaned Jonathan Silva to Rome with a buy clause but he didn't say that the buy clause was optional; 90% voted for him in February, no 90% voted for the change of statutes and probably a lot but surely not 90% voted because they wanted him to stay.

I see someone who can't lead with his staff; how many people of his team left;

I see someone who needs to be in the point of attention; birth of his child, apparently his wedding; the way he talks always eu; the way he celebrates the wins instead of giving the staff and the players their moment of glory.

I see someone who can't deal with failure.

I see someone who doesn't respect anyone because if someone doesn't respect him then he will give him a name. Traidor, Ingrato, Sportinguado, Roquete, ....

I see someone who is too emotional.

I see someone who isn't capable to solve the problems internaly like smart people do or families normally do.

I see someone who is putting himself always in the victim role.

So he is incapable of being a good leader but soon or late this would come out like it did the past months.  Gestao Danosa, living in a fantasy world, disastrous communication and putting his interest above those of Sporting.

People that don't see that are in my opinion :

* idiots;
* idolize him;
* cowards;
* no Sportinguistas;
* or just there for the tacho like those who are still in the CD.

Our president has also good qualities and probably the best one he has is that he could convince people and he did that, he gave us back hope. I don't want someone of the old dinasty but I'm surely don't want him in a role where he can manage the day of day of Sporting.

This is a very good analysis. I agree with it. Thank you.
But let me try to express my opinion about the reasons why many are what you call "cowards". There are profound cultural aspects that you have to take into account.
Many Portuguese still have a trauma, coming from the times of dictatorship, of resignation and mistrust of the elites. They were right to feel that way. Power was controlled by a small group that kept most of the richness to themselves. This group was very closed and common people had very small chances of getting in. Even in the private sector, you only had a chance if accepted by this group (google "condicionamento industrial" for more detail).
Sporting kept this kind of situation after the revolution. It was like a reality that survived the revolution. There was still an elite that controlled the club, mainly because they looked at it as their own and disrespected the common supporter. Some of them (Filipe Soares Franco for example) were not clever enough to hide that feeling and even expressed in in interviews to newspapers.
The victory of BdC in Sporting was felt like a 25th April revolution in the club. The common people wining over the corrupt and incompetent elites. And it was rightly so. BdC was the hero, a kind of Che Guevara.
What you see as cowardice is basically the fear of the returning to those dates. It is much similar to the fear that existed at a political level for a few years after 1974. The fear of the "reacção", of the old elite coming back to power. At a political level, that fear was than used mainly by the Communist party to strengthen their power. In Sporting this seems to be also used to keep the loyalty to BdC no matter what he does.
Now the big question is whether this fear still has reason to exist or is just artificially sustained in a power struggle. Most of the foristas supporting BdC believe it is still real. And you really cannot blame them considering what was written above. Others are what I call the "ideólogos", and are just manipulating the crowd in favour of BdC.
My personal opinion is that this fear has no justification. SCP maintained it's "old regime" status until the rise of BdC mainly because it was controlled by a group connected and supported by Grupo Espírito Santo. Roquette, Soares Franco, Bettencourt, Godinho Lopes were all very incompetent people who owned their limited success to the protection of Grupo Espírito Santo. The member of GES who was more involved in SCP was Ricciardi, who practically chose among his dependants the Presidents of SCP. The less capable, because they needed the best to work in the group. Ricciardi is obviously a competent person, and we probably owe him the famous financial restructuring . But he had and still has an old vision of the club controlled by elites, his friends.
The fact is that Grupo Espírito Santo exploded after the troika intervention in Portugal. They simply had no money and survived by robbing theirs bank's clients, bribing people including a prime minister and getting into legally dubious businesses.
This means, in my opinion, that the so call croquetes are today a bunch of have beens with no money or power to to anything. They will not win any election and are only useful to BdC to manipulate the sócios on his behalf.

But there is a new factor in this game that I personally have not understood yet: the role of Álvaro Sobrinho. He is no really business man. His money comes from the protection of the Angola nomenclatura end, so is claimed by former GES, from stealing hundreds of millions to them.
He apparently has the money to try to gain power in Sporting. But does he want it ? He lives in Angola, is legally forbidden of travelling to Portugal and has no supporting basis in the club. He probably just wants to make money. But what are his precise intentions is for me still uncertain. He will probably be happy just to take his money out and leave.

Thanks for the clarification. Maybe that coward is not the right word and I have to change it by afraid of who the new president would be if our president has to go.

I would sugest that when there will be a AG where the statutes will change that they set a new point in it: that the socios have to be in favour with a majority of 75% if somsebody wants to get a investor in where Sporting would loose the majority of the control.

Mesmo quem não gosta do Bd, sabe o que está em causa, espero eu... Dia 23 lá estarei... Com o meu pai e os meus avós, a votar contra a destituição do CD e bom bom era conseguir correr com o bombeiro!
Pode algum socio ou grupos de socios durante a AG pedir uma votação  para a destituicao do marta soares?
Esforço, Dedicação, Devoção e Gloria.......... CAMPEÕOOOEESSSSS